"Marketing" românesc

"Cumperi...şi primeşti..."
Ai pus fraza asta pe afiş şi te-ai scos. Înlocuieşti primele puncte de suspensie cu produsul pe care vrei să îl vinzi şi ultimele puncte de suspensie cu unul din produsele, la alegere, prestabilite (a se citi ieftine şi/sau inutile), cum ar fi: şerveţele, scobitori, dopuri, hârtie igienică, gumiţe, abţibilduri etc. Dacă se poate să nu aibă absolut nici o legătură cu produsul pe care vrei să îl vinzi, cu atât mai bine. Ai dat lovitura!
Evident, preţul a ceea ce oferi gratuit este inclus în preţul produsului tău. Că doar nu dai bani degeaba, nu? Sau ambele produse sunt de o calitate infectă, astfel încât preţul amândurora împreună e mai mic decât preţul pe care îl afişezi tu la "mare ofertă, mare reducere"
Cam la asta se rezumă mintea patronului român (şi mă refer aici de la patronii celor mai mici "buticuri", până la patronii de lanţuri mari de magazine).
Păcat că individul care a pus pentru prima dată pe afiş fraza "cumperi...şi primeşti..." nu a fost atât de deştept încât să o înregistreze la ORDA (Oficiul Român pentru Drepturile de Autor). Ar fi adunat o avere obscen de mare şi ar fi trăit fericit până la adânci bătrâneţi, nemaivorbind de faptul că şi-ar fi "aranjat" şi tot neamul, cu nepoţii şi strănepoţii până la a zecea generaţie.

La Arad, de exemplu, în toate mijloacele de transport în comun te lovesc afişele cu "Cumperi orice şi primeşti o ciocolată!". Cumperi un kkt şi primeşti o ciocolată. Nu, mersi! Daţi-mi eventual o hârtie igienică, dacă tot am cumpărat un kkt, măcar să îmi folosească. Nu am nimic cu firma în cauză, de aceea nici nu îi dau numele, dar sunt deja patru-cinci luni de când au apărut afişele respective. Şi nu ştiu de ce, în fiecare dimineaţă când mă duc la servici, mă enervează afişele alea cu mesajul lor. O ofertă trebuie schimbată, că doar de aceea e o ofertă - să fie limitată în timp. Dacă respectiva frază de pe afiş ar constitui mesajul firmei (eu sper că nu, cine dracu îşi pune astfel de mesaje în antet), ca nume de marcă, ar fi ok. Dar dacă e doar o ofertă ar fi trebuit schimbată.
Oricum am privi-o, nu e un caz izolat. Cred că aţi putea veni şi voi cu o mulţime de exemple.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu