Sondajele de opinie - In spatele scenei

Zilele astea, daca te uiti pe site-urile de recrutare sau deschizi un ziar la ofertele de locuri de munca, imposibil sa nu dai peste 2-3 anunturi de genul "Se cauta Operator de interviu". Pe de o parte e si normal. E an electoral, se fac studii de piata, se fac diverse sondaje  etc. In ultima vreme parca s-au inmultit si companiile care se ocupa (mai mult sau mai putin profesional) cu sondarea opiniei publice si tot felul de cercetari ale pietei.

Nu stiu cati dintre cei care isi cauta o slujba stiu ce e acela un Operator de interviu. Am citit un articol in care o doamna ce recruta doritori pentru un astfel de job se plangea de faptul ca doua treimi dintre acestia renuntau in momentul in care aflau ca este vorba despre munca de teren. O alta parte renunta in momentul in care ajung la primul lor posibil respondent si sunt refuzati.

A adevarat ca munca de teren nu e pentru oricine. E si mai adevarat ca pentru a face munca unui operator de interviu ai nevoie de mai multe calitati. In primul rand, trebuie sa fii organizat si corect (onest).  Daca esti o persoana imprastiata nu poti fi un bun operator de interviu. Daca nu ai responsabilitatea lucrului bine facut (conform instructiunilor), la fel. Apoi trebuie sa iti placa sa lucrezi cu oamenii, sa ii asculti, sa ii tmperezi. Nu in ultimul rand, trebuie sa ai curaj si sa posezi simtul umorului.

Slujba de Operator de interviu e ideala pentru studentii care vor sa faca un ban in plus. Fiind vorba de o munca axata pe proiecte si campanii, se lucreaza intens 3-4 zile, o saptamana, dupa care primesti plata. E ideala si deoarece, fiind tanar, poti trece mai usor prin "aventurile" inevitabile ale unui Operator de interviu. De aceea ziceam ca trebuie sa fii curajos si sa ai simtul umorului.

Am inceput sa va povestesc despre asta tocmai fiindca, in ultima vreme, am vazut multe anunturi de recrutare pentru Operatori de interviu. Si mi-am amintit ce aventuri am avut in facultate, cand prestam si eu munca asta. E si normal, am facut Sociologie, trebuia sa fiu si Operator de interviu. Daca urmezi Facultatea de Sociologie si nu participi macar o data la un sondaj de opinie, in teren, e ca si cand ai  urma Facultatea de Chimie si nu te-ai atinge macar o data de eprubeta.

Prima data am fost Operator de interviu pentru Metro-Media Transilvania in Anul I. Boboc in toate sensurile. Prima data pe teren, pentru un sondaj pe teme politice. Am avut de lucru in Arad si in Cluj si am facut in total aproximativ 80 de chestionare in doua saptamani. A doua oara am fost in anul II, pentru o alta firma din Cluj, dupa aceea am fost in practica 1 saptamana, tot in Cluj. Am avut cateva intamplari ciudate de fiecare data: unele amuzanta, altele deloc amuzante. Va povestesc intr-un post viitor cateva experiente traite ca Operator de interviu. In orice caz, dupa ce am terminat facultatea nu mai am activat pe teren. Parca nici nu mi se mai potrivea, nici nu mai aveam rabdare si nervi pentru asa ceva. De acum e randul studentilor actuali sa presteze. Vor avea ce povesti mai tarziu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu