Slujba de la 9 la 5

  • joi, 3 decembrie 2009
  • Scris de FB Ronnie
  • Etichete:

Aud o gramada de oameni care se lauda ca ei nu sunt facuti pentru o slujba de birou, asa numita "de la 9 la 5". O spun cu un asa aer de superioritate incat mi-e scarba. Bun, ii inteleg pe aceia care sunt patroni,  au PFA sau practica meserii ca avocatura, notariatul public. Pe ei ii doare in stampila de programul de lucru, de ore, de ceea ce inseamna o slujba de birou in adevaratul sens al cuvantului. Ii inteleg si pe cei care au tragere spre activitati creative precum fotografia, actoria etc. Ii inteleg chiar si pe aceia care lucreaza in vanzari, agenti sau reprezentanti comerciali...slujba lor e de asa natura incat trebuie sa se desfasoare pe teren, in masina, in continua miscare.

Dar nu ii inteleg pe aceia care au impresia ca sunt mai cool daca declara dume de genul "eu nu sunt facut/a pentru munca plicticoasa de birou", pentru munca de la 9 la 5. Un program flexibil in care toata ziua freci menta, iti pierzi vremea prin baruri sau cluburi la moda sau pe la ceva intruniri "de afaceri" dubioase, si cand iti suna tot timpul telefonul ("vai, ce persoana cautata sunt, ce importanta ma simt") si stai cu laptopul in fata (jucand Solitaire), aceea e slujba ideala pentru multi tineri ai zilelor noastre. Acestia sunt de cele mai multe ori niste "intretinuti/e" care au impresia ca au si ei o slujba. Sau ca cel putin produc valoare. In schimb, indivizii astia sunt cei care nu isi pot permite o viata personala.

Mie imi place munca de la 9 la 5, cel putin aceea pe care o practic eu, in resurse umane. Ar fi de preferat chiar cea de la 7 la 3, dar birourile rar lucreaza asa. In munca de la 9 la 5 nu te suna nimeni la ora 10 seara pentru a-ti aminti de nu stiu ce proiect cu deadline care expira maine. Nu trebuie sa pleci sambata la ceva training la 300 de kilometri distanta si sa iti petreci weekendul cu sedinte plicticoase si colegi anosti, in loc sa stai la o bere si un biliard in barul favorit. I munca asta stai o data, cand e absolut necesar! la ore suplimentare, dar in rest iti vezi de viata ta, de programul tau. Nu te cheama seful duminica la 9 la un "brief" pentru un nou proiect si nu trebuie sa dadacesti nu stiu ce clienti veniti in oras si sa le plimbi fundurile pentru a admira locurile.

In slujba mea stiu o treaba, care pentru mine e foarte importanta - dupa orele de program fac ce doresc muschii mei si nici un telefon nu ma poate chema la ordine. Dupa orele de program poate sa sune si D-zeu si nu ii raspund daca nu am chef. Asa ca in timp ce eu ma intorc prin somn de pe o parte pe alta, fraierii cu program flexibil asculta ultima strategie de marketing care s-a nascut sub chelia boss-ului, au ochii rosii si ficsi si palpitatii la inima de la atata cafea bauta pe stomacul gol.

Asa ca aia care va simtiti superiori ca nu stati la birou 8 ore pe zi, mai ganditi-va. Sunteti oare chiar atat de liberi? Eu nu va judec. Treaba voastra, a fiecaruia.  Daca va place slujba pe care o prestati e ok. Mie imi place si as schimba-o doar, eventual, pentru a-mi face propria afacere. Dar nu imi veniti cu aere de superioritate si ma priviti ca si cand eu as fi sclavul sefului si voi sunteti primadone de opereta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu