Onoare..... demnitate......

  • miercuri, 31 martie 2010
  • Scris de ZumiElla

Santem noi romanii un popor care nu stie ce e onoarea si demnitatea?
Sant inclinata sa cred ca da. Prea putini sant cei care au onoare si demnitate in tara asta.
Dintotdeauna s-a spus ca stramosii nostri au rezistat pe aceste meleaguri, greu incercate de navala tatarilor si otomanilor, fiindca au stiut sa se adapteze vremurilor, si sa se inchine in fata asupritorilor.
Adaptandu-ne tuturor celor care ne-au cucerit si ne-au stapanit dea lungul timpului am ajuns sa le preluam obiceiurile. Aceste obiceiuri ne-au adus unde santem acuma, la mai bine de 20 de ani de la asa zisa revolutie.
Am niste exemple pe aceasta tema, si incep cu 'Caritas-ul din Cluj' era mai pe la inceputurile originalei democratii din Romania.
-Caritas dadea in numai 3 saptamani, de 8 ori suma initiala depusa, adica daca depui o suta de mii de lei in 3 saptamani vei primi 8 sute de mii de lei, care sa recunoastem pe acea vreme era o suma destul de importanta. Colegele mele au inceput sa adune bani fiecare cum a putut, unele si-au lichidat economiile, altele au vandut tot ce aveau mai valoros prin gospodarie, altele s-au imprumutat. Una dintre ele si-a luat niste zile libere si a plecat la Cluj sa depuna banii. Am incercat sa le aduc la realitate, demonstrandu-le ca nu au nici o sansa sa se imbogateasca in felul acesta. Crede-ti ca m-au ascultat, nici vorba. Argumentele lor au fost articolele din ziare care prezentau pe cutarescu procuror sau judecator care in mai putin de o saptamana se imbogateau la Caritas. Biete naive, credeau ca daca un procuror sau judecator sau parlamentar castiga cu Caritas vor ajunge sa se imbogateasca si ele. Cand le-am aratat ca cei cu influenta isi primesc banii peste rand stiti care a fost raspunsul lor: ca e normal sa profite de functie. Au pierdut banii si s-au suparat pe mine de parca eu as fi fost de vina pentru prostia si naivitatea lor. Nu au fost singurele, dar nu despre asta e vorba acum.
Aceasta mentalitate ne-a adus aici. Faptul ca multora li se pare normal ca cei care au o functie pot sa profite de pe urma functiei.
Am ajuns sa aflam ca un parlamentar [oare numai unul] are o retea de procurori, judecatori care sant influentati de un simplu apel.
Aceasta mentalitate paguboasa ne-a adus aici. In loc sa-i tragem la raspundere pe alesii nostri le gasim scuze, -cum ca daca am fi in locul lor am face tot la fel-.
Am ajuns foarte pesimista, nu cred sa vad prea curand un parlamentar sau un guvernant care sa aibe demnitate sau onoare.
Pentru asta doar noi santem de vina, noi poporul roman, care nu stim sa le impunem alesilor nostri o conduita onorabila.
Din timpuri stravechi ne-am adaptat sub diferite stapaniri, ne-am pierdut sira spinarii.
Oare vom ajunge sa vedem ca un parlamentar, sau un ministru, sau un inalt functionar public, isi da demisia in urma unui scandal care ii afecteaza imaginea publica?
Asta se poate intampla doar in cazul in care noi poporul roman ne vom regasi demnitatea.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu