4. Amintiri ..... superstitii !

  • marți, 31 august 2010
  • Scris de ZumiElla

Era inainte de al doilea razboi, in timpurile cand superstitiile erau, sau pareau, atat de reale.

Si asa intr-o noapte mi se intampla chiar mie ceva, care mi s-a parut foarte real dar altii ar putea sa spuna ca a fost doar o iluzie. Dar hai sa povestesc.
Seara dupa ce erau mulse oile erau duse inapoi la pasune. Eu eram cam de 11-12 ani si eram ajutorul lui tata, asa ca mergem noi cu oile pe camp. Pustiu, doar noi si oile pe camp, se intunecase, la un moment dat aud miorlaituri, zic catre tata, ce mata dracului umbla pe aici prin pustiu. Zice tata, taci nu dracui mata ca nu-i bine. Trece un timp si ne pregatim sa ne culcam, tata intr-o parte a turmei eu in cealalta parte. Imi pun jos bunda, pe jumatate ma intind cu cealalta jumatate ma acopar, aer curat somn de voie. La un moment dat ma trezesc ca nu mai pot sa respir, ceva ma apasa pe piept, dau sa ma intorc dar nu pot, ceva ma tine, deschid ochii, pe pieptul meu sta o mata neagra ca smoala. Hait am incurcat-o, ma gandesc, astai mata pe care am dracuit-o eram speriat rau de tot. Am reusit sa-mi fac cruce cu limba si in momentul ala mata a disparut, am simtit asa o usurare ca am scapat asa de ieftin. In noaptea aia nu am mai dormit. Dar din noaptea aia m-am ferit sa mai dracuiesc matele.
O ala intamplare am avut-o cu un caine.
Locuind in Ceala, ca sa ajungi in oras trebuia sa treci pe langa cimitir, si toti celenii faceam in asa fel sa nu ne prinda noaptea in oras ca nu mai puteam sa ajungem acasa.
Si totusi odata s-a intamplat, trebuia sa ajung neaparat in oras in noaptea aceea, imi iau eu inima in dinti si plec la drum. Cand ajung pe langa cimitir trec de pe drum pe partea cealalta sa ma tin cat mai la distanta de gardul cimitirului. Si mergand asa ferindu-ma sa nu fac zgomot vad un caine mergand prin mijlocul drumului, era un caine mare. Ei ma gandesc eu hai sa-l sperii, ma aplec ca si cand as lua o piatra de pe jos, cainele nimic, ma fac ca arunc cu piatra, cainele nimic, fac vreo doi trei pasi inspre el si mai si strig poate il sperii, cainele nimic, merge tacticos pe mijlocul drumului, eu incremenesc, cand trece prin dreptul meu odata isi intoarc capul spre mine si-mi arunca o privire, eu ma fac mic, nici nu mai respir de spaima. Abia dupa ce cainele s-a departat de mine am zbughit-o ca din pusca si pana la primele case nu m-am mai oprit. Mi-am zis ca ala no fost caine ala o fost un varcolac, si ca mare noroc am avut ca nu mi-o facut nimic.
Mai am avut o patanie. Se intampla in Gai.
E noapte, vin cu oile de la camp ne apropiem de primele case, oile inconjoara de departe trecerea printre doi copaci, nu vor sa treaca pe acolo si pace. Eu trec dea dreptul printre cei doi copaci, doar n-o sa inconjor cand e mai scurt drumul pe acolo, printre copaci. Pana am ajuns la copaci, am fost treaz am stiut ce fac, mai departe nu mai stiu ce a fost, cum am ajuns cu oile acasa nu stiu si nici cand, dar dimineata cand m-am sculat capul meu era ca o banita, aveam un cucui de toata frumusetea in frunte. Asa ca prin ceata mi-am amintit ca am dat cu capul in toti stalpii intalniti in cale pana acasa. Cand dimineata m-a vazut gazda, si i-am povestit ce mi s-a intamplat, mi-a spus ca trebuia sa ma iau dupa oi, ca se stie ca oile ocolesc locurile necurate. Si mi-a mai spus ca au mai fost si altii care au patit-o, ca locul ala e necurat, daca treci ziua pe acolo nu se intampla nimic dar noaptea e bine sa-l ocolesti.
Am sa va mai povestesc despre o superstitie, eu nu am incercat-o niciodata, nu am avut curaj dar se povesteste de unu ca el a facut-o si a innebunit.
Se spune ca din 13 decembrie sa incepi sa-ti construiesti un scaunel. Zilnic sa faci cate ceva la el, in asa fel incat sa-l termini in ajunul craciunului. Atunci cu scaunelul si cu o lumanare sfintita te duci la o cruce de drumuri. Putin inainte de miezul noptii te asezi pe scaunel si cu lumanarea sfintita faci un cerc in jurul tau. In jurul cercului se vor aduna toti dracii din iad luand diferite forme, care vor incerca sa te sperie. Daca reusesti sa te stapanesti si nu iesi din cerc nu patesti nimic. Daca in schimb te sperii si vrei sa fugi nu mai ai scapare.
Acuma despre superstitia asta cred ca e foarte actuala si mai ales periculoasa daca o incerci.
Daca te asezi pe un scaunel intr-o cruce de drumuri, adica intr-o intersectie, dracii se vor transforma intr-o masina care va da peste tine, nu te mai apara nici lumanarea de asa draci.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu