Nostalgie ?

  • joi, 5 august 2010
  • Scris de ZumiElla

De dimineata cand m-am trezit m-am gandit ca trebuie sa gatesc ceva. Cel mai simplu fel de mancare si cel mai des facut in aceasta perioada, adica vara, e mancarea de sezon, ghiveci. Niste ceapa, ardei gras, rosii, putin ulei, sare le pui pe aragaz si gata mancarea, simplu, rapid si bun.
Dar aici incepe nostalgia dupa legumele de altadata. Acele rosii zemoase, rosiile noastre romanesti. Cand ai taiat o rosie era plina de zeama era gustoasa, dulcisoara, ah ce buna era. E adevarat ca nu le tineai prea mult ca fiind atat de zemoase se muiau si se stricau. Dar de ce sa le tii prea mult, doar de aceea le cumperi sa le consumi. Si erau atat de bune ca le consumai doar cu putina sare fara paine fara nimic.
Dar sa va spun ce m-a determinat sa scriu acuma. Asa cum va spuneam m-am gandit, hai sa fac un ghiveci. Fiind plecata aproape toata saptamana trecuta la tara, rosiile pe care le aveam in camara, erau vechi de 2 saptamani. Am mai cumparat niste rosii si ardei si ma pun sa gatesc.
Stiti care a fost diferenta dintre rosiile vechi si cele cumparate acuma, - rosiile vechi aveau pielita zbarcita, cele cumparate acum aveau pielita fina. Cand le-am taiat erau la fel de seci toate. Parca tai niste legume de ceara, nu au pic de zeama in ele, nu au gust de aceea au ramas in camara atata timp.
Pe vremuri imi placea salata de rosii. Tai 3-4 rosii pui putina sare, putin ulei si gata salata.
Mi-am facut vara asta o data salata din 2 rosii dar nu le-am putut manca, nu au nici un gust sant fade.
Unde sant rosiile de altadata atat de gustoase, atat de zemoase.
Da sant nostalgica.
E buna stiinta, tehnologia, dar cand te joci prea mult si modifici genetic plantele, animalele, vei obtine rezultate care peste ani se vor dovedi paguboase.
Se pare ca acei ani au venit, peste tot in lume se limiteaza cultivarea plantelor modificate.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu