Viata la tara !

  • marți, 3 august 2010
  • Scris de ZumiElla

Cu ani in urma am petrecut cateva zile la tara. O matusa m-a luat cu ea la neamurile sotului ei, la tara. Am fost fascinata. Sa te scoli de dimineata, sa vezi cum se ridica soarele pe cer, sa respiri aerul curat, sa poti sa stai afara in natura, totul era atat de minunat.
Colegele mele de servici se plangeau ca iar trebuie sa mearga la tara sa ajute la sapat sau la cules. Ele spuneau ca e o corvoada mersul la tara. Eu credeam ca e o schimbare binevenita. Dupa munca de la oras in care stai inchisa intre 4 pereti, cate 8-12 ore, intr-o caldura care uneori depaseste 40 de grade, munca la tara mi se pare un concediu. Cand esti pe camp, chiar daca e cald, mai adie un pic de vant, aerul e mai curat, nu se compara cu aerul incins dintr-o hala.
Pentru mine, viata la tara a fost intotdeauna fascinanta. Primavara pui niste seminte, niste boabe mici in pamant, iar dupa un timp vezi cum din pamant rasar niste plante, le vezi cum cresc , le ingrijesti , le sapi, le plivesti si se transforma in legume pe care le consumi. Cateva oua, o gaina, si dupa un timp vezi cum din oua ies niste puisori, ii vezi cum cresc.
Cel care a trait toata viata la tara nici nu mai baga in seama toate aceste lucruri, lui i se pare firesc tot acest proces, ba poate e si plictisit si satul de toate astea.
Viata la tara, sa te scoli de dimineata, sa hranesti gainile, puii, cainii. Mai tarziu sa smulgi iarba ca sa le dai la pui si gaini, sa-ti gasesti de lucru, doar ca sa stai pe afara toata ziua.
Fascinant !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu