Sondaj .

  • miercuri, 1 septembrie 2010
  • Scris de ZumiElla

In urma unui sondaj efectuat in Arad si un jud. s-a ajuns la concluzia ca in zona noastra se citeste mai putin decat pe vremuri.
Concluzia asta, ca se citeste mai putin, e cam trasa de par. Dupa parerea mea s-a pus de la inceput intrebarile gresite, sau cel putin nu la obiect.
Intrebarea pusa respondentilor a fost de cate ori intr-un an viziteaza o librarie. La care peste 64% din cei chestionati au raspuns ca nu intra in librarie nici o data pe an, in jur de 25% au spus ca merg de 2 cel mult 3 ori pe an, iar in jur de 11% merg o data pe luna.
Acuma, ca sa tragi concluzia ca daca nu mergi la librarie inseamna ca nici nu citesti, e complect gresit.
Mie imi place foarte mult sa citesc, am o biblioteca personala destul de mare. Imi face placere sa am eu, cartile mele, sa pot sa le mai recitesc. Dar daca sant judecata dupa vizitele intr-o librarie pot fi catalogata drept inculta, dupa cum comenta cineva pe Aradon. Anul asta am vizitat o singura librarie situata intr-un moll din Timisoara si asta doar fiindca fiica mea mi-a spus ca acolo gasesc carti cu 9 lei, si mi-am permis sa-mi cumpar 2 carti.
Cred ca in situatia asta sant foarte multi oameni, care ar dori sa-si cumpere carti, carora le place sa citeasca, dar nu isi pot permite sa cumpere carti, nu la preturile cu care le gasesti in librarii.
Eu am rezolvat satisfacerea hoby-ului meu cititul, prin inscrierea la biblioteca.
Daca ar fi mai accesibile ca pret mi-as cumpara in fiecare luna unu sau doua carti. Accesibil pentru mine inseamna ca pretul unei carti sa nu depaseasca 10 lei.
Cei care isi pot permite sa cumpere carti la preturile actuale nu sant interesati de carti, iar cei care iubesc cartile nu si le pot permite.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu